Повітряний фільтр на скутер - що робити, якщо він засмітився?
Скутери і мопеди оснащені двигуном внутрішнього згоряння. Тому багато основні принципи і правила обслуговування вузлів бензинових моторів легкових авто поширюються і на них. Зокрема, це стосується повітряного фільтра скутерів.
Коли проводити чистку або заміну фільтру
Повітряні фільтри на скутер служать для очищення повітря, що надходить в карбюратор, а потім в двигун в складі паливної суміші. Таку ж функцію виконує фільтруючий елемент мопеда. Наслідки несвоєчасної їх заміни або очищення можуть бути не менш плачевними, ніж при неправильному підході до цього питання щодо автомобільних повітряних фільтрів. У будь-якому випадку власник скутера або мопеда побільшає заливати бензину і гнівається на те, що його залізний друг став млявим і вже не розганяється до покладених по паспорту км / год.
Виробники рекомендують виконувати заміну повітряного фільтра скутера або мопеда не менше, ніж через кожні 5000 км пробігу, а проводити його очищення після кожної пройденої 1000 км.
Якщо скутер або мопед експлуатується в умовах сильної запиленості доріг або місцевості, то обслуговування і заміна повинні проводитися частіше. Очищення в цьому випадку слід виконувати не рідше, ніж кожні пройдені 500 км, і, в порядку профілактики передчасного зносу двигуна можна почати з пробного огляду і очищення (при необхідності) фільтра через перші 100 км. За результатами цієї перевірки буде ясно, чи має сенс обслуговувати фільтруючий елемент через кожні 100 км або величину пробігу до наступної очищення треба збільшити. Коли прийде пора зовсім міняти фільтр, буде зрозуміло або за його зовнішнім виглядом, або з поведінки двигуна скутера або мопеда - після чергового обслуговування фільтра залишаться симптоми того, що він забитий і мотору для його роботи не вистачає повітря.
Як зняти і замінити повітряний фільтр скутера або мопеда
На двигуні більшості скутерів і мопедів встановлений фільтр «вологого» типу (практично на всій китайській техніці) або «сухого» виконання (в основному, на японцях). «Вологий» виконаний з маслобензостойкой поролону і просочений спеціальним маслом, що забезпечує затримування дрібних частинок. Сам фільтр складається з двох шарів:
- внутрішнього, має дрібнопористий структуру - для затримування найдрібніших забруднень;
- зовнішнього, з більшими осередками - для фільтрації великих частинок.
Повітряні фільтри на скутер встановлюються в пластикові корпусу у вигляді коробки (зазвичай плоск, ой і довгастої). Корпус, що на мопеді, що на скутері, може розташовуватися в різних місцях: перед карбюратором, над варіатором, над глушником, під поликом спереду праворуч від мотора.
Демонтаж фільтра:
- Знімаємо всі деталі, які можуть перешкодити витягувати фільтр;
- Очищаємо корпус фільтра від бруду (на деяких моделях скутерів і мопедів його доведеться для цього зняти);
- Розбираємо корпус - відкручуємо по периметру гвинти і знімаємо обережно його кришку, намагаючись не пошкодити фільтруючий елемент;
- Уважно оглядаємо фільтруючий елемент в пошуках пошкоджень: наскрізні отвори, розриви, нещільне прилягання до кришки або краях корпусу;
- Обережно витягаємо фільтр з кришки;
- Ретельно вичищаємо корпус і його кришку від бруду, при необхідності моєму бензином, насухо витираємо і стежимо, щоб не залишилося ниток і пилу (вони можуть згодом потрапити в карбюратор, де заб'ють жиклери і канали).
Якщо фільтр пошкоджений або потребує заміни за термінами його експлуатації, то акуратно встановлюємо на місце стало непридатним новий фільтруючий елемент.
При цьому його сторона з більш дрібними порами повинна бути звернена всередину (для поролонових). Також необхідно намагатися не порвати фільтруючий елемент і щоб він щільно прилягав до країв кришки і корпусу. Виробляємо збірку демонтованих елементів.
Обслуговування фільтрів мопедів і скутерів
Обслуговування повітряних фільтрів скутера полягає в їх чищенні і додаткового захисту маслом, якщо вони «вологі» поролонові ( «сухі» продувають або миють у воді з пральним порошком).
Купуємо спеціальний засіб для якісного очищення повітряних фільтруючих елементів - наприклад, K & N. Даний склад хоча і призначений для фільтрів цієї фірми, так само прекрасно підходить для поролонових. Читаємо інструкцію і застосовуємо відповідно до неї.
Промиваємо поролоновий фільтруючий елемент в будь-якому бензині (краще в АІ-92). Бензин наливають в підходящу ємність, де і перуть поролон. Стираємо дбайливо і обережно - досить давати поролону самому вбирати бензин, а потім вичавлювати його. Після промивання фільтр віджимають - знову ж акуратно, не скручуючи його. Потім просушують поролон.
Промиваємо в теплій воді з розчиненим у ній пральним порошком - чудову якість очищення при мінімальних витратах. Під час прання потрібно дотримуватися такі ж правила, як і при обробці в бензині. Потім поролон віджимаємо, ретельно прополіскують, потім просушують.
Після прання та сушіння повітряні фільтри на мопед треба просочити маслом. Або спеціальним - оптимальний варіант. Можна використовувати просочувальне для повітряних фільтруючих елементів від K & M або аналогічне, дешевше, інших виробників. Аерозоль з балончика рівномірно розпилюємо лінійними (тільки не круговими) рухами по всій поверхні фільтра. Чекаємо приблизно 20 хвилин і потім перевіряємо рівномірність нанесення. При необхідності «зафарбовує» всі виявлені плями, на які масло не потрапило.
Моторним, розведеним бензином 1: 1. В цьому випадку просочити поролон можна в підходящої ємності. Багато масла не лити - його надлишок може значно погіршити пропускні властивості фільтра. Коли поролон в ємності просочиться, його стискають. Це дозволить маслу краще вбратися і видалити його надлишки. Потім поролон висушуємо від бензину.