Карбюратор ВАЗ 21099 - ремонтуємо і замінюємо своїми руками
Серійне виробництво автомобіля ВАЗ 21099 почалося ще з кінця 80-х років. Дев'яносто дев'ятка, іноді просто дев'ятка, а також, чого гріха таїти, корито і тазик - як тільки не називають в народі цей твір вітчизняного автопрому. Проте, не дивлячись на іронію і певні проблеми, модель стала масовою і популярною.
Секрет 99-тки - чим виправдана народна любов?
Автомобіль, історія якого налічує вже майже чотири десятки років, і до цього дня вважається однією з найуспішніших збірок ВАЗ. До 2004 року всі моделі ВАЗ 21099 мали карбюраторний тип двигуна, і тільки після 2004 виробники замінили цей пристрій інжектором. Так що карбюраторних 99-тка, символ лихих 90-х, сьогодні зустрічається на дорогах країн пострадянського простору не менше сучасних автомобілів.
Автомобіль має передній привід, двигун 4-х циліндровий на 1.5 л. Автомобіль ВАЗ здатний розганятися до 160 км / год, при своїх 70 к.с. Деякі моделі мають двигуном 1.5i, з кількістю 76 к.с., хоча таких автомобілів було випущено не так вже й багато. Карбюратор моделі 21099 дуже економічний, середня витрата ВАЗ 21099 досягає 7-7.5 л / 100 км. Витрата палива на шосе при якісному паливі та середніх оборотах - 5.5 л.
Пристрій карбюратора - що всередині?
Карбюратор ВАЗ 21099 технічно дуже добре зроблений і не вибагливий до якості палива. Складається пристрій з 2 камер, в яких відбувається розподіл палива і подальший його впорскування в двигун автомобіля. Робота першої камери карбюратора забезпечує плавний перехід роботи холостого ходу в режим дросселирования. Основний процес подачі суміші палива відбувається в другій камері пристрою. Паливо в камері по трубках піднімається вгору і змішується з повітрям.
Основна дія в роботі другої камери виконує еконостат - при відкритих дросельних заслінки під час їзди на великій швидкості він збагачує горючу суміш. За приготування насиченою горючої суміші при запуску холодного двигуна відповідає пусковий пристрій. Повітряна заслінка в цьому пристрої зміщена і відкривається потоком повітря, внаслідок чого відтягує пружину дросельної заслінки і забезпечує рівномірне змішування суміші.
За роботу на холостому ходу в карбюраторі ВАЗ 21099 відповідає такий пристрій, як економайзер. Складається він з вимикача, встановленого на регулювальний гвинт, електромагнітного клапана, блоку управління і комутатора. Економайзер виконує відключення на примусовому холостому ходу, при різкому гальмуванні двигуна автомобіля, при перемиканні передач і під час роботи двигуна під ухилом.
Пристрій це дуже корисно, тому що запобігає викид в атмосферу окису вуглецю. При роботі на примусовому холостому ходу частота обертання двигуна збільшується і може досягати 2100 об / хв. При цьому спрацьовує електромагнітний клапан, який впливає на блок управління харчування і вимикає його - припиняється подача палива в системі холостого ходу.
Причини поломки - ставимо діагноз
Дуже часто власники 99 ВАЗ стикаються з проблемою поганої роботи двигуна, яка може виникати як в тепле, так і в холодну пору року. Однією з основних причин виникнення такої проблеми є збої в роботі карбюратора. Симптоми, що виникають при збоях, дуже легко помітити - автомобіль погано заводиться, обороти на тахометрі плавають, з вихлопної труби можуть бути чутні незвичайні звуки у вигляді ударів.
Під час руху при перемиканні передач ВАЗ 21099 може глухнути. Під час розгону або відпускання педалі газу можливі смикання і провали в роботі. Помітно збільшується витрата палива.
Якщо ви виявили проблеми в роботі карбюратора ВАЗ 21099, то при незначних поломки його можна відремонтувати або замінити на новий, якщо проблеми серйозніші. Ремонт карбюратора - справа тонка і вимагає наявності досвіду в роботі. Для самостійного ремонту вам потрібен буде стандартний набір інструментів і, бажано, книга по обслуговуванню і ремонту даного типу пристрою.
Операція «К» - ремонтуємо карбюратор
Карбюратор ВАЗ 21099 знаходиться під кришкою повітряного фільтра автомобіля. Якщо ви купуєте новий карбюратор, то не варто його пробувати розбирати або регулювати, так як з заводу він уже виставлений на потрібну роботу. Щоразу після того, як ви знімаєте або ставите карбюратор на місце, варто його промивати, так як бруд може потрапляти у внутрішні канали карбюратора.
Щоб дістати карбюратор, необхідно за допомогою ключа на 10 відкрутити кришку повітряного фільтра і зрушити чотири засувки, які притримують її. Далі варто послабити хомути, які прикріплені до повітряного фільтру, і відкрутити чотири шпильки, які притримують корпус фільтра і карбюратора. Після цього потрібно послабити хомути паливної системи карбюратора і акуратно їх зняти. Далі відключаємо контактний провід електромагнітного клапана і відкручуємо кришку карбюратора. Зняти її потрібно таким чином, щоб не зачепити стінки камери поплавця.
Все відкручені гвинтики складайте в окрему коробку - пошуки загублених кріплень займуть багато часу, та й не в кожному магазині вони є у вільному доступі. Після розбирання карбюратора потрібно перевірити положення поплавців в камері і по можливості їх відрегулювати. Поплавці камери повинні бути паралельні відбитку стінок камери, цю паралельність добре видно на картонній прокладці кришки. Якщо її немає, то потрібно розвести або звести поплавці до потрібного результату.
Після виконання даної процедури поплавки повиннi вільно переміщатися в камері і не зачіпати її стінки. Відстань між виступами на поплавцях і картонною прокладкою має бути в середньому 1 мм, найкраще заміряти яку штангенциркулем.
Якщо є значні відхилення, значить рівень палива в камері неправильний. Рівень палива повинен відповідати червоним смужках, які є в камері, найкраще дивитися на них відразу після зняття, щоб бензин не встиг випаруватися. Можна також орієнтуватися по ребрах в паливній камері, для цього потрібно підгинати або відгинати язичок поплавця і підкачувати паливо в камеру вручну. Даний метод також дуже хороший і зарекомендував себе на практиці.
Жиклери і клапани - чистимо карбюратор
Контролюють необхідну подачу палива з карбюратора в двигун такі пристрої, як жиклери. У деяких випадках ремонт полягає саме в їх заміні. Робочий жиклер повинен мати три однакових круглих отвори, при тривалій роботі вони зношуються і можуть бути витягнутої форми. Отвір в середині головки жиклера має бути чистим, в нього можуть потрапляти різні смітинки від неякісного палива, або від зносу паливних шлангів. Уважно огляньте ущільнювальну гумку на жиклері - якщо виявлені якісь розриви, то замініть її.
Дані дії проведіть з кожним жиклером. Після виконання цих робіт закрутіть їх назад в камеру - це варто робити руками, і тільки в деяких випадках викруткою. Дуже частою проблеми в роботі карбюратора створює поганий контакт в електромагнітному клапані. Відбувається таке через окислення клеми, до якої кріпиться провід, тому потрібно її зачистити і обробити. У деяких випадках буває поломка в комутаторі, він може вийти з ладу, так що доведеться замінити його на новий.
Одним з основних механізмів в карбюраторі є паливний прискорювач, який розподіляє паливо в камерах. На практиці дуже мало випадків, коли проблема саме в ньому, проте не варто виключати його. Прискорювач потрібно промити або, по можливості, замінити. Найкраще проводити чистку вашого карбюратора раз на півроку. Засіб для чищення є в будь-якому автомагазині. Це процедура істотно продовжить життя вашому карбюратора. Якщо ви власник ВАЗ 21099 з інжектором, то на нашому сайті знайдеться стаття і про цю модель.